top of page

UPPDRAG: TINGSTORGET

Titania uppför Tingstorget i Alby, 29 minuter från Stockholm´s city. Byggprojektet är det största som genomförts i södra Stockholm sedan 80-talet, med över 700 bostadsrätter i 14 fastigheter. Byggnation och inflyttning har skett kontinuerligt sedan 2017 och hela området är nu färdigbyggt. Kampanjen gick inför säljstart av Hus 8. Trots att läget på bostadsmarknaden var ganska skakig, så gick försäljningen otroligt bra. Nedan beskrivs några av de marknadsåtgärder som vi genomförde.

Reklambyrå i Stockholm

Banners Hemnet
Under kampanjperioden, 14 dagar, 

låg banners i fem olika format på sökbostadssajten Hemnet.


Klickfrekvensen låg på 0,77%,
mot genomsnittet 0,15%.

Annonserna drev hög trafik till tingstorget.se, där man kunde förhandsboka intresse för bostäderna.

Annonser Metro

Tre veckor innan säljstart gjorde vi en helsidesannons som hade fem införande i tidningen Metro.


Sociala medier


Vi producerade fyra filmer i olika längder och med olika budskap för Titanias samt Tingstorgets facebook- och instagramkonton. Detta gjordes delvis som sponsrade inlägg.

Digitala skärmar på Slussen
och T-centralen

Vi producerade två olika filmer, som var anpassade i längd och budskap beroende på skärmarnas placering.

 

En 5-sekunders version vid
T-centralens rulltrappor.

 

En 10-sekunders version producerades för fem skärmar på Slussens t-banestation.

Fönsterskyltar

buss/pendeltåg/t-bana

Under en två veckors kampanjperiod satt window panels i tunnelbana, bussar samt på pendeltåg.

 

Två olika budskap, ett snabbt budskap utåt, och ett mer säljdrivande budskap på insidan. 

Material till säljstart

Till säljstarten gjorde vi ett flertal marknadsåtgärder som:
• html-utskick via Mailchimp
• Säljbroschyr 
• Bildspel som visades i lägenheterna
• 50x70 affischer/gatupratare

• Prislista

• Ritningar

• Översiktblad/karta området

• Informationshäfte

• Filmer/bilder till sociala media

bottom of page